Frustratie
noopt mij tot flauwe woordgrappen en dit blog dat zonder meer in zo’n
consumentenprogramma kan waarin boze bejaarden hun beklag doen. Ik ben nu dus
een boze bijna bejaarde. Heel boos, want voel me behoorlijk belazerd, hoewel
het deels mijn eigen schuld is, want ik lijk soms erg op mijn ouweheer en wil
altijd voor een dubbeltje op de eerste rang.
Ik wilde navigatie in ons nieuwe busje. Google Maps was niet
goed genoeg (waarom eigenlijk niet?). Een goede Carplay set vond ik te duur,
dus ik kocht een TomTom, met gratis update! Nu zeg ik zelf altijd dat gratis
niet bestaat en ik tuinde er toch in. Het was namelijk zo dat als je die update
wilde verkrijgen je er wel eerst een micro SD-kaart in moest stoppen. Die moest
ik eerst kopen. Aldus gedaan, maar het apparaat kon hem niet vinden. Nog een
micro-SD gekocht, wellicht was de eerste niet goed, maar ook die was niet te
vinden door het apparaat.
TomTom had de oplossing: bij hen een SD-kaart kopen met de
updates van Europa erop. Verre van gratis. Kreeg ik een gewone kaart, die dus
niet in het apparaat paste. Allerlei manieren gezocht om de helpdesk te
bereiken. Ik kreeg een chatbot, die verwees me naar een ander pagina, waarop ik
met mijn gegevens moest inloggen. Als ik dat deed kwam ik weer bij de chatbot
uit. AAAAAAAAAAAAAAARGH.
Alles geprobeerd. Micro-SD formateren, nogmaals helpdesk.
Zelfde procedé. Woedend heb ik de TomTom terug gestuurd naar de verkoper met de
woorden dat het kutding defect is. (Zonder het woord kutding, maar ik dacht het
wel) Mail gestuurd naar TomTom dat ik die overbodige SD-kaart terug wil sturen
en mijn geld terug. Ik zou binnen 48 uur van ze horen. Niet dus. Kreeg ik een
mail of ze goed begrepen had dat ik de kaart wilde terug sturen. Ja, schrijf ik
Chinees ofzo? Ze zouden een ticket aanmaken. Verdomme, geef me gewoon een adres
en mijn geld terug.
Nu ben ik in afwachting van het terugbetalen van het hele
bedrag, zijnde tweehonderd euro. Ondertussen heb ik bij een degelijk bedrijf
een Carplay set besteld, van zeshonderd euro. Werkt op Google Maps. Gratis
betekent ergernis, weet ik eens te meer.
© Lammert StomStom Voos
Reacties
Een reactie posten